Regulamin wyborów na członków do Rady Seniorów Miasta Kostrzyn nad Odrą
Regulamin wyborów na członków do Rady Seniorów Miasta Kostrzyn nad Odrą
1. Uprawnienie do głosowania na spotkaniu wyborczym przysługuje delegatowi organizacji pozarządowej działającej na rzecz osób starszych oraz rady osiedla, który został zgłoszony w wyznaczonym terminie (pkt. 3 ogłoszenia) i na odpowiednim formularzu (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
2. Uprawniony do głosowania, obecny na spotkaniu wyborczym delegat, przed otrzymaniem karty do głosowania, legitymuje się dowodem tożsamości – dowód osobisty lub paszport.
3. Wybory na członków Rady Seniorów są tajne.
4. Głosowania dokonuje się na karcie do głosowania stanowiącej załącznik do regulaminu.
5. Nazwiska i imiona kandydatów na członków Rady Seniorów umieszczane są na kracie do głosowania w porządku alfabetycznym. Obok każdego nazwiska z prawej strony widnieje kratka.
6. Kartę do głosowania, jak we wzorze do niniejszego Regulaminu, wydaje powołana odrębnym zarządzeniem Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą Komisja wyborcza, osobie uprawnionej do głosowania na zebraniu wyborczym.
7. Uprawnieni do głosowania dokonują wyboru poprzez postawienie znaków „X” w kratkach, obok maksymalnie pięciu nazwisk kandydatów opowiadając się w ten sposób za wyborem tych kandydatów na członków Rady Seniorów.
8. Jeżeli na karcie do głosowania delegat:
► postawił znak „X” w więcej niż pięciu kratkach,
► nie postawił znaku „X” w kratce obok nazwiska żadnego kandydata
- jego głos uważa się za nieważny.
9. Karty do głosowania składa się w skrzynce wyborczej, a po zakończeniu głosowania Komisja wyborcza przystępuje do liczenia oddanych głosów.
10. Za wybranych uważa się pięciu kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę głosów (znaków „X” w kratce przy nazwiskach tych kandydatów)
11. W przypadku, gdy w głosowaniu dwóch lub więcej kandydatów otrzyma jednakową liczbę głosów, która stanowi liczbę uprawniającą do uzyskania mandatu Radnego Rady Seniorów, a jednocześnie powodowałoby to wybór większej liczby członków niż ustalona liczba członków do Rady Seniorów, przeprowadza się II turę głosowania spośród tych kandydatów.
12. Z przeprowadzonych wyborów/spotkania wyborczego sporządza się protokół zawierający dane kandydatów oraz liczbę otrzymanych przez nich głosów.
13. Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informacja o osobach, które zostały wybrane do Rady Seniorów, publikuje się na stronie internetowej Urzędu Miasta oraz wywiesza na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w terminie 7 dni od dnia spotkania wyborczego.