Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych
W ramach projektu "Indywidualizacja Procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" realizowanego w ramach działania 9.1.2 PO KL zostało zaplanowane przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów klas nauczania początkowego. Punktem wyjściowym projektu było określenie problemów z jakimi zmagają sie uczniowie, wspomnianego przedziału wiekowego. Na podstawie zebranych materiałów zostały wybrane i sklasyfikowane zajęcia dodatkowe. Zajęcia zostały przeporządowane do poszczególnych szkół wg potrzeb.
Zajęcia dodatkowe:
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne;
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie;
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych sportowo;
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie.
Zajęcia dodatkowe zostaną przeprowadzone w roku szkolnym 2012/13 oraz 2013/14. Planowany termin realizacji projektu: 11.2012-11.2013
W ramach projektu zostanie zakupiony sprzet multimedialny, niezbędny do przeprowadzenia poszczegolnych zajęć. Dodatkowo dla Szkoły Podstawowej nr 2 zostanie zakupiony sprzęt korekcyjny.
Dofinansowanie projektu - 100 % 216 420,00 zł
Poprawa efektywności usług świadczonych przez administrację samorządową z powiatów gorzowskiego, słubickiego i sulęcińskiego
Wartość całkowita: 1 790 038,72 PLN
Dofinansowanie: 1 605 638,72 PLN
CZAS REALIZACJI: od 1 września 2010 do 31 sierpnia 2012 roku.
CELE:
- poprawa efektywności urzędników w zakresie opracowania i opiniowania aktów prawa miejscowego,
- poprawa procesów zarządzania w urzędzie,
- umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy specjalistycznej przez urzędnika,
- pogłębienie współpracy oraz wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy partnerami uczestniczącymi w projekcie
Projekt miał na celu podniesienie poziomu jakości świadczonych usług publicznych w urzędach biorących udział w projekcie. Cel został osiągnięty poprzez wprowadzenie systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów oraz podniesienie kwalifikacji urzędników.
Szkoleniem objętych zostało 375 osób, w tym 288 kobiet i 87 mężczyzn. Rekrutacja uczestników została przeprowadzona przy udziale kadry kierowniczej urzędów na podstawie planów szkoleniowych oraz kompleksowej analizy potrzeb. Zakres szkoleń został opracowany na podstawie kwestionariusza potrzeb szkoleniowych pracowników oraz oparty na aktualnej rynkowej ofercie szkoleniowej.
Grupę docelową stanowią urzędy i ich pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Miasta Kostrzyn nad Odrą, Urzędzie Miasta i Gminy Witnica, Urzędzie Gminy Górzyca, Urzędzie Miasta Lubniewice, Urzędzie Miasta Gorzów Wlkp., -Lider Projektu. W ramach projektu odbyły się 33 szkolenia m. in. ogólne i specjalistyczne. Więcej informacjo dotyczących ww. projektu można znaleźć pod adresem: http://www.gorzow.pl/, zakładka Gorzów w Europie.